1719649894_funcionamiento.jpg
pt-lg-4 pb-lg-4 ps-lg-4 pe-lg-4

How it works del canal

This channel is exclusively dedicated to the reporting of legal breaches by the organisation or its members, under the terms and conditions of Law 2/2023, of 20 February, regulating the protection of persons who report breaches of regulations and the fight against corruption.

 

If you want to file a complaint, click on the following link:

CONFIDENTIAL COMPLAINTS CHANNEL

pt-lg-5 mt-lg-5

What are considered
to be regulatory non-compliance?

The following are considered, but not limited to:

  • FRAUD AND SWINDLING
  • MONEY LAUNDERING
  • TAX EVASION OR AVOIDANCE
  • OFFENCES AGAINST INTELLECTUAL OR INDUSTRIAL PROPERTY
  • UNFAIR COMPETITION
  • OFFENCES AGAINST THE MARKET OR CONSUMERS
  • INTERNAL CORRUPTION
  • IRREGULARITIES WITH SOCIAL SECURITY OR THE TAX AUTHORITIES
  • NON-COMPLIANCE WITH DATA PROTECTION REGULATIONS
  • DISCLOSURE OF BUSINESS SECRETS
  • MISAPPROPRIATION
  • ENVIRONMENTAL AND PUBLIC HEALTH OFFENCES
  • VIOLATION OF WORKERS' RIGHTS
1719650021_im.jpg

Some of the situations that could be situations that could be reported in this way include:

  • POSSIBLE CONDUCT AND BEHAVIOUR CONSIDERED ILLEGAL IN THE PERFORMANCE OF THE WORK
  • ALLEGED PROFITABLE MANAGEMENT OF COMPANY RESOURCES
  • SITUATIONS OF DISCRIMINATION OR SEXUAL ABUSE,CORRUPTION, THEFT, FRAUD, ETC.
  • PRÁCTICAS DE CORRUPCIÓN, ROBOS, FRAUDES, ETC.
1719694911_resumen-1.svg
¿Quién puede presentar una comunicación?

Cualquier persona de la empresa y aquellas personas externas que estén o hayan estado vinculadas o relacionadas a con la misma en un contexto laboral o profesional.

1719694921_resumen-2.svg
¿Cómo puedo realizar una comunicación?

Se puede cursar de forma verbal, escrita o presencial siguiendo los pasos indicados en el formulario. Asimismo, la comunicación puede ser anónima.

1719694931_resumen-3.svg
¿Cómo se tramitará la comunicación?

Se tramitará garantizando la confidencialidad y prohibición de represalias a la persona informante.

1719694940_resumen-4.svg
¿Qué principios asisten a la persona informante?

El sistema interno de información reúne las garantías de confidencialidad, no represalias, respeto a la independencia, la protección de datos, secreto de las comunicaciones y las prácticas correctas de seguimiento, investigación y protección de la persona informante.

Call us
Phone?